Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι ενέκρινε μια σειρά προτάσεων που ενισχύουν τα δικαιώματα των ταξιδιωτών και βελτιώνουν τη συνολική ταξιδιωτική εμπειρία.
Σύμφωνα με στοιχεία της Επιτροπής, περίπου 13 δισεκατομμύρια επιβάτες που ταξιδεύουν με αεροπλάνο, τρένο, πούλμαν, λεωφορείο ή πλοίο στην ΕΕ κάθε χρόνο καλύπτονται από τα δικαιώματα των επιβατών της ΕΕ. Ο αριθμός αυτός αναμένεται να φτάσει τα 15 δισεκατομμύρια μέχρι το 2030.
Τα νέα δικαιώματα περιλαμβάνουν σαφείς κανόνες για την αποζημίωση όταν γίνονται κράτηση πτήσεων ή πολυτροπικών ταξιδιών μέσω μεσάζοντα, έτσι ώστε οι επιβάτες να προστατεύονται καλύτερα από ακυρώσεις και διακοπές.
Επιπλέον, στοχεύουν επίσης στη διασφάλιση ομαλότερων ταξιδιών, ειδικά εκείνων που περιλαμβάνουν διαφορετικές ταξιδιωτικές υπηρεσίες ή τρόπους μεταφοράς, παρέχοντας στους επιβάτες πρόσβαση σε άμεση υποστήριξη και πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για καθυστερήσεις και ακυρώσεις, μεταξύ άλλων.
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στις ανάγκες των επιβατών με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα για την αντιμετώπιση και διευκόλυνση της εναλλαγής μεταξύ των τρόπων μεταφοράς και τη βελτίωση της ποιοτικής βοήθειας όπου χρειάζεται.
Οι κανονισμοί ενισχύουν επίσης τους μηχανισμούς επιβολής.
Οι νέοι κανόνες επικεντρώνονται επίσης σε:
- επιστροφές χρημάτων – οι ταξιδιώτες θα δικαιούνται επιστροφή χρημάτων εντός 14 ημερών
- σαφέστερα δικαιώματα για τους ταξιδιώτες και αποσαφήνιση των υποχρεώσεων και των ευθυνών των διοργανωτών πακέτων
- οι ταξιδιώτες στους οποίους προσφέρεται ένα κουπόνι θα λάβουν σαφείς πληροφορίες ότι ενδέχεται να επιμείνουν για επιστροφή χρημάτων και θα ενημερωθούν για τα χαρακτηριστικά του κουπονιού πριν το δεχτούν. Αυτά τα κουπόνια θα επιστραφούν αυτόματα εάν δεν χρησιμοποιηθούν πριν από τη λήξη της περιόδου ισχύος τους
- οι προκαταβολές που γίνονται από ταξιδιώτες για πακέτα δεν πρέπει να υπερβαίνουν το 25 τοις εκατό της τιμής του πακέτου, εκτός από τις περιπτώσεις που οι διοργανωτές αντιμετωπίζουν κόστος που δικαιολογεί υψηλότερη προκαταβολή
- Οι διοργανωτές δεν μπορούν να ζητήσουν τη συνολική πληρωμή νωρίτερα από 28 ημέρες πριν από την έναρξη του πακέτου
- σαφέστερη πληροφόρηση: οι παραθεριστές θα λαμβάνουν σαφείς πληροφορίες σχετικά με το εάν ένας συνδυασμός ταξιδιωτικών υπηρεσιών αποτελεί πακέτο, ποιος είναι υπεύθυνος εάν υπάρχουν προβλήματα και για τα δικαιώματά τους.