Ευρωπαϊκή Ημέρα 112: Ενημέρωση σχετικά με τον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης

Ευρωπαϊκή Ημέρα 112

Η 11η Φεβρουαρίου είναι για όλη την ΕΕ, η Ευρωπαϊκή Ημέρα του αριθμού 112, ο οποίος καθιερώθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και αποσκοπεί στην προώθηση της ύπαρξης και της κατάλληλης χρήσης του, ως  πανευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης. 

Ο πανευρωπαϊκός αριθμός τηλεφώνου έκτακτης ανάγκης 112 συστάθηκε το 1991 προκειμένου να καταστεί διαθέσιμη μια κοινή κλήση έκτακτης ανάγκης σε κάθε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σε ορισμένες χώρες της ΕΕ υπάρχουν επιπλέον εθνικοί αριθμοί τηλεφώνου έκτακτης ανάγκης. Από τον Δεκέμβριο του 2008, οι κλήσεις στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης παρέχονται δωρεάν από όλα τα σταθερά και κινητά δίκτυα εντός της ΕΕ, με ένα κοινό αριθμό τηλεφώνου τον 112.

Λόγω της αυξανόμενης χρήσης του 112 ως ευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης, ο αριθμός αυτός γίνεται για την Ευρωπαϊκή Ένωση ένα κοινό σημείο βοήθειας και υποστήριξης. 

Οι ευρωπαίοι πολίτες δείχνουν να αγνοούν την ύπαρξή του 112 

Αν και το 112 για επείγουσες ανάγκες λειτουργεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 1991, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η συντριπτική πλειονότητα των ευρωπαίων πολιτών επικροτεί τη λειτουργία ενός τέτοιου τηλεφωνικού αριθμού. Ωστόσο, τρεις στους τέσσερις Ευρωπαίους εξακολουθούν να αγνοούν το 112 και να μην το χρησιμοποιούν. Πλήρη άγνοια για την ύπαρξη και λειτουργία του αριθμού δηλώνει στο Ευρωβαρόμετρο το 94% των Ελλήνων.

Ο κοινός αριθμός κλήσης για έκτακτες ανάγκες λειτουργεί σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και στην Κροατία, τα νησιά Φαρόε, τη Σερβία, την Ελβετία, την Τουρκία, τη Ρωσία και το Ισραήλ.

Το 112 μπορεί κανείς να το καλέσει από κάθε είδους τηλεφωνική συσκευή, σταθερή ή κινητή, χωρίς χρέωση. Με την κλήση στο 112 ειδοποιούνται ταυτόχρονα οι υπηρεσίες της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ στην κάθε χώρα και κινητοποιούνται ανάλογα με την ανάγκη που έχει προκύψει.

Στην Ελλάδα η υπηρεσία ενεργοποιήθηκε πλήρως την Πρωτοχρονιά του 2020.

Ο Ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης 112:

  • Απαντούν αμέσως ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές σε τρεις γλώσσες στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά
  • Η κλήση είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο –ακόμη και χωρίς κάρτα SIM
  • Η κλήση μπορεί να γίνει και από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους χωρίς τηλεκάρτα
  • Λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Αν η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του ατόμου που καλεί, η κλήση προς το 112 πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή -λειτουργία υπηρεσίας εθνικής και διεθνούς περιαγωγής
  • Η κλήση στο 112 παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού της θέσης του ατόμου που καλεί
  • Εναλλακτικά, οι πολίτες μπορούν να ειδοποιήσουν το 112 με:

Στοιχεία που πρέπει να αναφέρονται σε κάθε μήνυμα και επικοινωνία:

  1. Τι έχει συμβεί; Ποια είναι η έκτακτη ανάγκη;
  2. Πού έχει συμβεί; Ποια είναι η θέση του συμβάντος;
  3. Υπάρχουν τραυματίες;

 

Comments are closed.