Nestlé Ελλάς: Ενισχύοντας την ποιότητα ζωής και συνεισφέροντας σε ένα πιο υγιές μέλλον

Nestlé Ελλάς

Πιστή στην υπόσχεσή της για «Καλή Διατροφή, Καλύτερη Ζωή», η Nestlé Ελλάς θέτει 15 συγκεκριμένες δεσμεύσεις μέχρι το 2020 ειδικά για το κομμάτι της διατροφής, καθώς και τον τρόπο που αυτές ήδη εκπληρώνονται μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα και δράσεις στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Σκοπός και αξίες της Nestlé
Ξεκινώντας από την κοινωνική ευαισθησία του Henri Nestlé, που το 1867 ανακάλυψε την Farine Lactée για να καλύψει μια υπαρκτή κοινωνική ανάγκη, η εταιρεία αναπτύχθηκε με σκοπό «να ενισχύει την ποιότητα ζωής και να συνεισφέρει σε ένα πιο υγιές μέλλον».

Με αξίες που βασίζονται στον σεβασμό, η Nestlé στοχεύει να έχει θετική επίδραση σε τρεις βασικές κατηγορίες: τον άνθρωπο και την οικογένεια, τις τοπικές κοινότητες, τον πλανήτη. Για την εκπλήρωση αυτού του σκοπού η εταιρεία δραστηριοποιείται μέσα από συγκεκριμένες προτεραιότητες και 42 δεσμεύσεις, που με τη σειρά τους οδηγούν σε τρεις μεγάλες φιλοδοξίες για το 2030: να βοηθήσει 50 εκατομμύρια παιδιά να ζουν με περισσότερη υγεία, να βελτιώσει τη ζωή 30 εκατομμυρίων ανθρώπων σε περιοχές που σχετίζονται με την επιχειρηματική της δραστηριότητα και να επιτύχει μηδενικά περιβαλλοντικά απόβλητα στις εγκαταστάσεις της.

Οι δεσμεύσεις που σχετίζονται με τη διατροφή
Λιγότερη ζάχαρη, αλάτι και κορεσμένα λιπαρά, ίδια γεύση
Μέσα στην τελευταία διετία (2014 με 2016), η εταιρεία έχει καταφέρει σε παγκόσμιο επίπεδο να μειώσει συστατικά όπως ζάχαρη, αλάτι και κορεσμένα λιπαρά. Συγκεκριμένα, η μείωση της ζάχαρης αγγίζει το 8,5% που αντιστοιχεί σε 11.000 τόνους, το αλάτι μειώθηκε κατά 9% και άρα κατά 560 τόνους, ενώ τέλος το ποσοστό μείωσης των κορεσμένων λιπαρών φτάνει το 7,5% με 1.500 τόνους λιγότερους.

Επιπλέον, συνεχίζοντας την προσπάθεια για βελτιωμένη σύνθεση των προϊόντων της, η εταιρεία προχωρά σε περαιτέρω μείωση του αλατιού κατά 10%, της ζάχαρης κατά 5% και των κορεσμένων λιπαρών κατά 10%, με την παράλληλη πρόσθεση πάνω από 750 εκ. μερίδων λαχανικών και 300 εκ. μερίδων συστατικών με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες μέχρι το 2020.
Σημαντικό κομμάτι των δεσμεύσεων της εταιρείας αποτελεί επίσης η διατήρηση και βελτίωση της γευστικής αξίας των προϊόντων της. Συγκεκριμένα, στα μαγειρικά προϊόντα Maggi, το αλάτι που θα μειωθεί θα αντικατασταθεί από μπαχαρικά και βότανα. Στις σοκολάτες, μέρος της ζάχαρης θα αντικατασταθεί από περισσότερο κακάο, γάλα, φρούτα και ξηρούς καρπούς. Εντυπωσιακό είναι το παράδειγμα των δημητριακών πρωινού Fitness, που τα τελευταία τρία χρόνια έχουν μειώσει την περιεκτικότητα σε ζάχαρη έως και -40% χρησιμοποιώντας την τεχνολογική καινοτομία της Nestlé που περιορίζει τη ζάχαρη στην επιφάνεια της νιφάδας, ενώ η ολική άλεση, με ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό, θα συνεχίσει να είναι το πρώτο συστατικό σε όλα τα δημητριακά πρωινού, ενηλίκων και παιδιών.

Τυχόν τεχνητά χρώματα και αρώματα πρόκειται να αντικατασταθούν από φυσικά, που κατά βάση αποτελούνται από συμπυκνώματα φρούτων και λαχανικών. Τέλος, το φοινικέλαιο θα αφαιρεθεί από όλα τα δημητριακά πρωινού και τα μαγειρικά προϊόντα και θα αντικατασταθεί από άλλα φυτικά έλαια, όπως το ηλιέλαιο.

Καλή Διατροφή, Καλύτερη Ζωή στην επικοινωνία και τις δράσεις
Την ίδια στιγμή, στις βασικές προτεραιότητες της εταιρείας παραμένει η προώθηση ενός σωστού και υγιεινού τρόπου μαγειρέματος που θα συνοδεύεται από φρέσκα και θρεπτικά υλικά, ο οποίος και προωθείται με συνέπεια, μέσω της συνεχούς επικοινωνίας των μαγειρικών προϊόντων, είτε από τηλεοπτικές διαφημίσεις, είτε από επίσημους προϊοντικούς ιστοτόπους και social media της Nestlé Ελλάς.

Αναφορικά με την παιδική διατροφή, με κύριο γνώμονα την πεποίθηση ότι οι καλές διατροφικές συνήθειες χτίζονται από νεαρή ηλικία, η Nestlé τηρεί απαράβατα τις αρχές του EU Pledge, που μεταφράζονται με μηδενική επικοινωνία σε παιδιά κάτω των 6 ετών και επικοινωνία μόνο προϊόντων που πληρούν συγκεκριμένες διατροφικές προδιαγραφές για τις ηλικίες 6-12.
Παράλληλα, ως εταιρεία με ισχυρή δραστηριότητα και τοπική παραγωγή στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού, η Nestlé Ελλάς συνεχίζει να προωθεί την κατανάλωση νερού ως το καλύτερο μέσο ενυδάτωσης για μια καλύτερη υγεία, οργανώνοντας συντονισμένες ενέργειες και ενημερωτικές δράσεις που ευνοούν την καλύτερη διαχείριση του βάρους, καθώς και τη σωματική και πνευματική υγεία. Ανάμεσά τους το Φεστιβάλ Φροντίδας Νερού που διοργανώνεται εδώ και 8 συνεχόμενες χρονιές στο εργοστάσιο του φυσικού μεταλλικού νερού Κορπή στο Μοναστηράκι Βόνιτσας.

Η Nestlé Ελλάς εμφανίζεται το ίδιο ευαίσθητη και σε ότι αφορά την βρεφική διατροφή, επισημαίνοντας μέσω της πρωτοβουλίας «Υγιές Ξεκίνημα Υγεία μια ζωή», τη σημασία των 1000 πρώτων ημερών στη ζωή του παιδιού. Σημαντικό κομμάτι της πρωτοβουλίας αποτελεί η προώθηση του μητρικού θηλασμού ως ο ιδανικός τρόπος διατροφής για το βρέφος, ενώ παράλληλα, επενδύει στην επιστημονική έρευνα και την καινοτομία.

Σταθερή συνεργασία με την επιστημονική κοινότητα
Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη διεύρυνση των γνώσεων που αφορούν τη βελτίωση της ποιότητας ζωής μέσω της καλύτερης διατροφής, με συνεχείς επενδύσεις σε μελέτες, συνεργασίες με επίσημους επιστημονικούς φορείς και πανεπιστήμια, καθώς και τη συμμετοχή σε συνέδρια διατροφής και υγείας.
Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα αποτελεί η μελέτη για την επίδραση της κατανάλωσης καφέ στο στομάχι (Γεωπονικό Παν/μιο), η οποία δημοσιεύτηκε σε μεγάλα επιστημονικά περιοδικά ως η πρώτη που πραγματοποιήθηκε στον κόσμο, συμβάλλοντας στη βαθύτερη κατανόηση της βιολογικής δράσης του καφέ στον οργανισμό και αποδεικνύοντας ότι ο καφές (και ιδιαίτερα ο στιγμιαίος) δεν έχει καμία αρνητική επίδραση στο στομάχι, εφόσον καταναλώνεται με μέτρο από υγιή πληθυσμό.

Η εταιρεία Nestlé
Η Nestlé είναι η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων και ροφημάτων παγκοσμίως. Με παρουσία σε 189 χώρες σε όλο τον κόσμο και 328.000 εργαζομένους, ο Όμιλος δεσμεύεται σε έναν σκοπό: να ενισχύσει την ποιότητα ζωής και να συνεισφέρει σε ένα πιο υγιές μέλλον. Η Nestlé προσφέρει μια μεγάλη γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών για τους ανθρώπους και τα κατοικίδιά τους για κάθε στάδιο της ζωής τους. Οι περισσότερες από 2.000 μάρκες της περιλαμβάνουν από προϊόντα με παγκόσμια αναγνώριση όπως ο Nescafé ή η Nespresso μέχρι αγαπημένες τοπικές μάρκες, όπως ο ελληνικός καφές Λουμίδης Παπαγάλος και το φυσικό μεταλλικό νερό Κορπή. Η στρατηγική για Διατροφή, Υγεία και Ευεξία οδηγεί την επιχειρηματική δραστηριότητα της εταιρείας. Τα κεντρικά γραφεία του Ομίλου Nestlé βρίσκονται στην ελβετική πόλη Vevey, όπου η εταιρεία ιδρύθηκε πριν από 150 χρόνια.
Στην Ελλάδα, η Nestlé έχει παρουσία πάνω από 100 χρόνια. Σημαντικοί σταθμοί στην ιστορία της εταιρείας είναι η κυκλοφορία του «Γαλακτούχον Άλευρον Nestlé» το 1899, η «εφεύρεση» του Nescafé Frappé to 1957, η εξαγορά της Λουμίδης ΑΕ και του εργοστασίου καφέ στα Οινόφυτα το 1987. Από τον Οκτώβριο του 2016 η δραστηριότητα του παγωτού και οι μάρκες παγωτού Nestlé πέρασαν στην ευθύνη της εταιρείας Froneri Ελλάς Παγωτά ΑΕ.
Σήμερα ο Όμιλος δραστηριοποιείται σε 9 διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων, απασχολεί 800 μόνιμους εργαζομένους και το 60% του ετήσιου κύκλου εργασιών προέρχεται από την εγχώρια παραγωγή. Επιπλέον, εκτός από τις δραστηριότητές της στην ελληνική αγορά, η Nestlé Ελλάς εξάγει ελληνικό καφέ Λουμίδης Παπαγάλος και φυσικό μεταλλικό νερό Κορπή στις ελληνικές κοινότητες παγκοσμίως.
Στον τομέα της κοινωνικής υπευθυνότητας, η Nestlé Ελλάς ΝΟΙΑΖΕΤΑΙ για όσους το έχουν πραγματικά ανάγκη, εστιάζοντας σε τρεις βασικούς πυλώνες: την απασχόληση των νέων, τη διατροφική εκπαίδευση των παιδιών και την υποστήριξη οικογενειών χαμηλού εισοδήματος με δωρεές προϊόντων. Έτσι, με την πρωτοβουλία για τη νεανική απασχόληση Nestlé needs YOUth δημιούργησε περισσότερες από 500 ευκαιρίες απασχόλησης για νέους κάτω των 30 μέχρι το 2016 στην Ελλάδα και ανανέωσε τη δέσμευσή της για ακόμη 450 ευκαιρίες απασχόλησης μέχρι το 2020. Παράλληλα, με το πρόγραμμα διατροφικής εκπαίδευσης Παιδιά Όλο Υγεία έχει αγγίξει μέχρι σήμερα περισσότερους από 110.000 μαθητές, ενώ τα τέσσερα τελευταία χρόνια έχει δωρίσει τρόφιμα αγοραστικής αξίας άνω των 2,5 εκ. ευρώ σε συνεργασία με τις κοινωνικές υπηρεσίες των δήμων και περιφερειών όλης της χώρας.

Ρούλα Σκουρογιάννη

Facebook Comments

POST A COMMENT.