Κ.Οικονόμου/Marine Tours: Ρυθμιστής, όχι κουμανταδόρος, στον τουρισμό η Πολιτεία

ελλαδα-τουρισμος

Βήματα βελτίωσης διαβλέπει στην πορεία του ελληνικού τουρισμού ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Marine Tours κ. Κωνσταντίνος Οικονόμου, ωστόσο διαμηνύει ότι το κράτος θα πρέπει να αποδεσμεύσει τον κλάδο από την γραφειοκρατία, να κάνει ένα βήμα πίσω και από ρόλο οργανωτή να αναλάβει ρόλο ρυθμιστή. Παράλληλα να μην «αξιοποιεί» την λέξη τουρισμός για πολιτικά οφέλη.

Συνέντευξη στην Ελενα Ερμείδου 

oikonomou_marine_toursΚύριε Οικονόμου, πώς βλέπετε την εξέλιξη του τουριστικού κλάδου στην Ελλάδα τον τελευταίο χρόνο;

Σε ότι αφορά τον εισερχόμενο τουρισμό μπορώ να δηλώσω αισιόδοξος. Η Ελλάδα έπεισε για την πολιτική της σταθερότητα και την φιλοευρωπαϊκή της πορεία. Οι έλληνες επιχειρηματίες του κλάδου του τουρισμού, από τον εθνικό μας αερομεταφορέα που είναι η Aegean Airlines, μέχρι μικρούς και μεγάλους ξενοδόχους, φαίνεται, όλοι ξεκάθαρα ότι διακατέχονται από τουριστική κουλτούρα, οι σοβαροί παίχτες τουλάχιστον. Παράλληλα, η χώρα ξεκίνησε να κάνει ποιοτικά βήματα, να αποκτά δείγματα  διαφάνειας και να προωθεί δυναμικότερα το τουριστικό της προϊόν. Όχι, ότι έχουμε διανύσει όλο το δρόμο που πρέπει , ακόμα είμαστε στα πρώτα παιδικά βήματα, ωστόσο τουλάχιστον προς την σωστή κατεύθυνση.

Τώρα, σε ό,τι αφορά τον εξερχόμενο τουρισμό: Ο επαγγελματικός εξερχόμενος τουρισμός δείχνει δείγματα βελτίωσης. Κυρίως εξαρτάται από το οικονομικό κλίμα. Όσο βελτιώνεται το οικονομικό κλίμα της χώρας τόσο αυξάνει και το μερίδιο του. Περεταίρω, η πτώση της εγχώριας κατανάλωσης οδηγεί τις επιχειρήσεις στο να προσπαθήσουν να ενισχύσουν τις εξαγωγές τους και άρα στην προσπάθεια να μπουν σε νέες αγορές υποχρεωτικά αυξάνουν τις ταξιδιωτικές τους δαπάνες.

Ωστόσο, ο εξερχόμενος τουρισμός αναψυχής παρουσιάζει μεγάλο πρόβλημα. Η ομάδα των συνταξιούχων για παράδειγμα που ταξίδευε και έκανε περίπου 2 και παραπάνω ταξίδια το χρόνο, σήμερα έχει μεγάλες οικονομικές απώλειες, λόγω περικοπών κατά συνέπεια και ο κλάδος αυτός επηρεάζεται. Επίσης το διαθέσιμο εισόδημα του Έλληνα για ταξίδι αναψυχής εξωτερικού σχεδόν δεν υπάρχει με αποτέλεσμα ο κλάδος αυτός να έχει υποστεί τις σημαντικότερες απώλειες σε σχέση με την προηγούμενη 5ετια .

Το νομοθετικό πλαίσιο είναι φιλικό για το κλάδο σας και την προσέλκυση επενδύσεων;

Καθόλου φιλικό θα έλεγα. Το νομοθετικό πλαίσιο μπορεί να χαρακτηριστεί «εχθρικό και αδιάφορο» και στην πραγματικότητα χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις ή πολιτικές πλάτες κανείς δεν ενδιαφέρετε να κάνει σοβαρή τουριστική επένδυση και ούτε και πρόκειται να κάνει.

Αναπτύσσεστε σε τέσσερις κυρίως άξονες, στα ναυτικά και υπεράκτια ταξίδια, στα επαγγελματικά ταξίδια, στα συνέδρια και στα ταξίδια αναψυχής. Ποιος είναι σήμερα, αν μπορούσαμε να πούμε, είναι ο πιο ισχυρός άξονας ο οποίος παρουσιάζει την μεγαλύτερη ζήτηση;

Ισχυρότερος είναι ο άξονας της ναυτιλίας και τα επαγγελματικά ταξίδια. Μετά ακόλουθεί δειλά – δειλά ο συνεδριακός τουρισμός και ο πιο αδύναμος άξονας αυτή την στιγμή είναι τα ταξίδια αναψυχής.

Ποια θα πρέπει να είναι τα επόμενα βήματα του ελληνικού τουρισμού ώστε να γνωρίσει μία ολοκληρωμένη ανάπτυξη;

Η Ελλάδα είναι μία πανέμορφη χώρα με δυστυχώς σοβαρή έλλειψη τουριστικής κουλτούρας, στο μεγαλύτερο μέρος της. Το Ελληνικό κράτος θα πρέπει να αποδεσμεύσει τον κλάδο από όλη την γραφειοκρατία. Σημαντικό είναι να  κάνει ένα βήμα πίσω και από ρόλο οργανωτή-κουμανταδόρου να αναλάβει ρόλο ρυθμιστή και μονό. Αυτός είναι ο ρόλος που πρέπει να έχει κάθε κράτος. Και, αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι θα πρέπει πάντα να έχει ένα πρόσωπο. Όχι άλλο πρόσωπο το Υπ. Ανάπτυξης, άλλο του Υπ.  Τουρισμού, άλλο το Υπ. Ναυτιλίας, άλλο το Υπ. Οικονομίας .Μέχρι στιγμής δεν έχει καταφέρει να «βοηθήσει» στην υλοποίηση ούτε μία επένδυση, αν εξαιρέσουμε τα μεγάλα έργα σχετιζόμενα με το ΜΝΗΜΟΝΙΟ, όπως το επικείμενο έργο στο Ελληνικό που ακόμα αργεί να ξεκινήσει, τα μεγάλα έργα όπως ο Αστήρ Βουλιαγμένης στα οποία υπάρχει κυβερνητικό ενδιαφέρον. Και, πάλι όλα αυτά γίνονται με τεράστιες καθυστερήσεις.

Δεύτερον, θα πρέπει οι Έλληνες να επενδύσουν στην Ελλάδα και να μην περιμένουν τους ξένους να μπουν να επενδύσουν. Αν δεν επενδύσουν οι Έλληνες πώς θα μας εμπιστευτούν οι ξένοι επενδυτές?

Τρίτον, θα πρέπει να συντελεστεί μία πλήρη αναβάθμιση στην σχολή των τουριστικών επαγγελμάτων σε επίπεδο ΑΕΙ, όπως η Ιατρική, το Μετσόβιο Πολυτεχνείο, η Νομική κτλ. Αυτή είναι η βιομηχανία της χώρας μας! Η Ελλάδα ενώ έχει πολύ τουρισμό και τουριστικό προϊόν έχουμε την τελευταία σε ποιότητα γνώσεων σχολή τουριστικών επαγγελμάτων. Και θα πρέπει να ξέρετε ότι όλα ξεκινάνε από την εκπαίδευση, την γνώση και την κουλτούρα. Εδώ στην Ελλάδα, δεν «σπουδάσαμε» ποτέ τι σημαίνει τουρισμός πως λοιπόν θα τον προωθήσουμε και διαμορφώσουμε σε μια ανταγωνιστική βιομηχανία?

Η πολιτεία δυστυχώς δεν έχει σχέδιο για την ρύθμιση του τουρισμού όχι για τι δεν μπορεί. Υπάρχει παντελής απραξία και ευκαιριακή χρήση του όρου Τουρισμός για πολιτικά οφέλη. Είναι κρίμα ειλικρινά αλλά πλέον μπορώ να πω ότι το σχόλιο είναι γραφικό!

Το Radius Travel τι είναι και πώς βοηθά στην εκπλήρωση των στόχων σας;

Είναι ένα Επαγγελματικό δίκτυο 92 συνεργαζομένων Ταξιδιωτικών Οργανισμών. Στόχος μας είναι να αναπτύξουμε το δίκτυο εξυπηρέτησης πελατών σε πάνω από 80 χώρες του κόσμου εκμεταλλευόμενοι την παρουσία του δικτύου εξυπηρετώντας μεγάλους εταιρικούς πελάτες που έχουν ανάγκη από φυσική εξυπηρέτηση σε πολλαπλά γεωγραφικά σημεία.  Με άλλα λόγια είναι ένα δίκτυο εξυπηρέτησης πολυεθνικών λογαριασμών μέσα από το οποίο στοχεύουμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας σε εταιρικούς πελάτες.

Στις 2 Ιουνίου ξεκινάνε τα Ποσειδώνια 2014. Εσείς τι προσδοκάτε από την συμμετοχή στην έκθεση αυτή που θα διαρκέσει μέχρι την 6η Ιουνίου στο Metropolitan Athens;

Είναι η μεγαλύτερη έκθεση ναυτιλίας στην Ευρώπη. Η Marine Tours ως κορυφαίος παίκτης στην ναυτιλιακή αγορά δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από το διεθνές αυτός γεγονός. Σκοπός μας είναι η προβολή της εταιρείας μας και των υπηρεσιών μας όπως επίσης να επικοινωνήσουμε με υφιστάμενους και εν δυνάμει νέους πελάτες. Σκοπός μας είναι η ενίσχυση και περεταίρω προβολή της εταιρικής μας ταυτότητας στο χώρο της ναυτιλίας.

Οι στόχοι σας ποιοι είναι για τα επόμενα 3-5 χρόνια;

Να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε τους τομείς που γνωρίζουμε καλά (Διαχείριση ταξιδιών Ναυτιλιακών Εταιριών και Εταιρικών Πελατών). Επίσης σταθερά στοχεύουμε να βελτιώνουμε την οικονομική θέση του ομίλου μας και ευελπιστούμε να μας δοθεί η ευκαιρία τέλος να επενδύσουμε σε καινοτόμες υπηρεσίες ή και επιχειρήσεις του τουριστικού χώρου προκειμένου να ισχυροποιηθούμε περαιτέρω και να γίνουμε ακόμα πιο ανταγωνιστικοί.

 

Αναδημοσίευση από: Sofokleousin.GR

POST A COMMENT.