«Θα περίμενε κανείς διαβάζοντας την Αντιγόνη του Ανούιγ», λέει ο σκηνοθέτης της παράστασης Μαρκ Πακέν, «μια απλή διασκευή του έργου του Σοφοκλή, όμως δεν είναι έτσι. Μέσα στο ζοφερό κλίμα της γερμανικής κατοχής, το 1944, ο Ανούιγ και ο Αντρέ Μπαρσάκ (σκηνοθέτης και διευθυντής του Theatre de l’Atelier) αποφασίζουν να κάνουν κάτι πιο τολμηρό. Στο Παρίσι των συλλήψεων, των προκηρύξεων, των επιθέσεων, του φόβου και της βίας, η Αντιγόνη ενσαρκώνει ξαφνικά τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς ? Η Αντιγόνη έρχεται στη δική μας εποχή και μας ταρακουνάει. Ιδιόμορφη, πολεμική και ταυτόχρονα ποιητική μας κατακτά και μας συγκινεί με έναν τρόπο σχεδόν βίαιο. Μας θέτει αμείλικτα ερωτήματα? Νομίζω, ότι και σήμερα αυτή η φωνή έχει ακόμα τη δύναμη να μας αφυπνίζει».
Πολυβραβευμένος και με συνεχή παρουσία στις γαλλικές σκηνές, ο Μαρκ Πακέν βρέθηκε την Παρασκευή στο Μέγαρο Μουσικής μαζί με τους ηθοποιούς της παράστασης και μίλησαν για την «Αντιγόνη» του Ζαν Ανούιγ, την οποία έρχεται να παρουσιάσει στις 26 και 27 Απριλίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών η Κομεντί-Φρανσέζ 52 ολόκληρα χρόνια από την τελευταία εμφάνισή της στην Ελλάδα. Σκηνοθέτης εξοικειωμένος με το σύγχρονο θέατρο, ο Πακέν, πιστεύει στα δυναμικά έργα και τα φροντίζει με κλασική αφοσίωση. Για την παράσταση αυτή δημιούργησε, μια ατμόσφαιρα που παραπέμπει στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και ταυτόχρονα σε κάθε εποχή, παρουσιάζοντας ένα «απέριττο δράμα που αφορά στον καθένα».
ΑΠΕ
POST A COMMENT.