Ποιος θα πληρώσει το “μάρμαρο” για την Coca Cola;

coca-cola-logo

αναδημοσίευση από Sofokleousin.gr

 Έλενα Ερμείδου, Χρήστος Φράγκου 

Δεν απαντά η διοίκηση στις ερωτήσεις για την ασφαλιστική κάλυψη των ζημιών. “Ασφαλισμένη” κατά διεθνή πρακτική λένε παράγοντες της αγοράς

coca colaΑντιστάθμιση των ζημιών με οφέλη προσφέρει ένα σωστά σχεδιασμένο ασφαλιστήριο ατυχηματικής ή κακόβουλης μόλυνσης προϊόντος ή και ανάκλησης ελαττωματικού προϊόντος, όπως μπορεί να συμβεί στην περίπτωση της Coca – Cola, η οποία υπό την  απειλή της πρωτοεμφανιζόμενης τρομοκρατικής οργάνωσης «Πράσινη Νέμεσις» προχώρησε σε προληπτική απομάκρυνση όλων των  πλαστικών συσκευασιών 500 ml των Coca-Cola light και Nestea.

Όπως είχε εξαρχής επισημάνει το Sofokleousin.gr η τρομοκρατική ενέργεια έχει άμεσα και έμμεσα κόστη για την εταιρία τόσο σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων όσο και ζημιάς του διεθνούς brand name της Coca Cola. Έμπειρα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς επισημαίνουν ότι πολυεθνικές του μεγέθους της 3Ε είναι κατά πάγια τακτική καλυμμένες από τέτοιες κακοτοπιές με σύνθετα ασφαλιστικά συμβόλαια και προϊόντα στο πλαίσιο ενεργειών για περιορισμό του ρίσκου από τη δραστηριοποίηση σε αγορές ανά τον κόσμο με διαφορετική υφή.

Η διοίκηση της εταιρίας αρνήθηκε να απαντήσει στις ερωτήσεις του Sofokleousin.gr σχετικά με το θέμα κρατώντας τη χρηματιστηριακή αγορά και το ευρύ κοινό στην ομίχλη και ακολουθώντας πολιτική μακριά από τα πρότυπα εταιρικής διακυβέρνησης που διέπουν πολυεθνικές αυτού του μεγέθους.

Η διεθνής πρακτική

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΑΟΝ ένα σωστό ασφαλιστήριο συμβόλαιο έναντι ατυχηματικής ή κακόβουλης μόλυνσης προϊόντος ή και ανάκλησης προϊόντος μπορεί να καλύψει τα έξοδα ανάκλησης, αντικατάστασης και αποκατάστασης ενός προϊόντος καθώς και την απώλεια κερδών που θα μπορούσε να προκύψει από τη συγκεκριμένη αιτία.

«Η κάλυψη αυτή προστατεύει το εμπορικό όνομα (brand name) κάθε εταιρίας παραγωγής προϊόντων», αποζημιώνοντας ανάμεσα στα άλλα ακόμα και για τις διαφημιστικές δαπάνες ή χορηγίες  που σχετίζονται με την αποκατάσταση του εμπορικού ονόματος της πληγείσας εταιρίας. Παράλληλα, «υπογραμμίζουν τον επαγγελματισμό και ενισχύουν την αξιοπιστία της έναντι των καταναλωτών».

Η στοχευμένη, ως εκ τούτου προσέγγιση της ασφαλιστικής κάλυψης έναντι κινδύνων για προϊόντα καθώς και οι ενέργειες διαχείρισης κινδύνων αποτελούν ύψιστη προτεραιότητα  ειδικότερα για τις εταιρίες παραγωγής τροφίμων και ποτών που θέλουν να προστατεύσουν τη φήμη τους και να ενισχύσουν τη σχέση εμπιστοσύνης τους με τον καταναλωτή.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονιστεί ότι μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες τροφίμων και ποτών, όπως μεταξύ των άλλων η 3Ε ήταν και είναι πλήρως καλυμμένες έναντι τέτοιων συμβάντων ενώ, σήμερα και οι ελληνικές εταιρίες σύμφωνα με πηγές του Sofokleousin.gr πλέον ασφαλίζονται έναντι παρομοίων κινδύνων.

Σύμφωνα με την AON Analytics η  συχνότητα των φαινομένων ανάκλησης προϊόντων, είτε πρόκειται για τροφές κατοικίδιων ζώων είτε για προϊόντα αγροτικής παραγωγής αυξάνονται ραγδαία,.

Όπως τονίζεται, «οι εταιρείες του κλάδου τροφίμων και ποτών θα πρέπει να περιορίσουν την μεταβλητότητα των εσόδων τους, να σταθεροποιήσουν τα κέρδη τους, να περιορίσουν την έκθεσή τους σε κινδύνους, εφαρμόζοντας τα κατάλληλα προγράμματα διαχείρισης κινδύνων.

Σύμφωνα με την ασφαλιστική αγορά οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι που αντιμετωπίζουν εταιρίες του κλάδου είναι: η διακοπή της εφοδιαστικής αλυσίδας, η ασφάλεια των τροφίμων o κίνδυνος απώλειας φήμης, ο κίνδυνος βλάβης στην εταιρική ταυτότητα, καθώς και απρόσμενες ρυθμιστικές αλλαγές.

Τέλος, «ένα επιπλέον πλεονέκτημα που συνεπάγεται για τις επιχειρήσεις η κατάστρωση ενός σχεδίου επιχειρησιακής συνέχειας είναι και ο εντοπισμός πολλών μη ασφαλίσιμων κινδύνων. Οι κίνδυνοι αυτοί μπορεί σε μερικές περιπτώσεις να είναι μεγαλύτεροι από τους ασφαλίσιμους, γεγονός το οποίο τείνει να δυσχεράνει ακόμα περισσότερο την οικονομική θέση μιας επιχείρησης σε περίπτωση διακοπής εργασιών».

POST A COMMENT.