Αναστέλλονται όλα τα σιδηροδρομικά δρομολόγια της Hellenic Train που ήταν προγραμματισμένα για αύριο, Πέμπτη 2 Μαρτίου, λόγω απεργίας που προκήρυξε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ).
Σοκαρισμένο το πανελλήνιο από την πολύνεκρη, σιδηροδρομική τραγωδία που σημειώθηκε την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου, λίγο μετά τις 23:00, από τη μετωπική σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών στο ύψος του Ευαγγελισμού στη Λάρισα, λίγο πριν από τις σήραγγες στα Τέμπη, και είχε ως αποτέλεσμα τουλάχιστον 43 επιβεβαιωμένους νεκρούς και δεκάδες τραυματίες σύμφωνα με τα δεδομένα 20 ώρες μετά το δυστύχημα και τις δηλώσεις στο ΑΠΕ-ΜΠΕ του εκπρόσωπου Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, επιπυραγού, Γιάννη Αρτοποιού.
Η μία από τις δύο αμαξοστοιχίες ήταν επιβατική και επέβαιναν σε αυτήν 341 επιβάτες, και άλλα 13 άτομα προσωπικό, δηλ. συνολικά 354 άνθρωποι. Η άλλη αμαξοστοιχία ήταν ευτυχώς εμπορική και επέβαιναν δύο άνθρωποι.
Η έρευνα στα συντρίμμια των τρένων δεν έχει ολοκληρωθεί. Οι διασώστες λένε ότι υπάρχουν σημεία που δεν έχουν ερευνηθεί, τα οποία πιθανόν κρύβουν και άλλες σορούς.
Δραματικές οι ώρες για τους εκατοντάδες επιβάτες του Inter City 62, τους τραυματίες και τις οικογένειες των θυμάτων μετά το δυστύχημα.
Στα νοσοκομεία της Λάρισας βρίσκονται πάνω από 50 τραυματίες, με έξι από αυτούς, ηλικίας 20-25 ετών, να δίνουν αγώνα στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας.
Έξω από το Γενικό Νοσοκομείο της Λάρισας, όπου έχουν μεταφερθεί οι σοροί, εκτυλίσσεται το δράμα των συγγενών που καλούνται να δώσουν δείγματα γενετικού υλικού για την αναγνώριση των σορών.
Η ΕΡΤ ανέφερε ότι 53 άνθρωποι έδωσαν δείγματα DNA για τη διαδικασία αναγνώρισης, η οποία θα πάρει αρκετές ημέρες. Πολλά από τα θύματα είναι διαμελισμένα και έτσι είναι πολύ δύσκολη η αναγνώριση.
Η προϊσταμένη της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Λάρισας, Ρουμπίνη Λεοντάρη, δήλωσε αργά την Τετάρτη στην ΕΡΤ ότι η ιατροδικαστική εξέταση ολοκληρώθηκε στις 43 σορούς, οι οποίες στην πλειοψηφία τους ήταν νέων ανθρώπων (20-30 ετών) και σε πολύ κακή κατάσταση. Στη Λάρισα, βρίσκονται τέσσερις ιατροδικαστές, αλλά και ο προϊστάμενος της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Αθηνών.
Το τραγικό λάθος
Η αυτοψία και οι μέχρι τώρα έρευνες και καταθέσεις αποδίδουν το τραγικό δυστύχημα σε ανθρώπινο λάθος. Όπως ανέφεραν αξιωματικοί της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, το λάθος έγινε στην αλλαγή των σιδηροδρομικών γραμμών και οι αμαξοστοιχίες βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Συγκεκριμένα, ο σταθμάρχης στη Λάρισα έβαλε την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος γραμμή με αποτέλεσμα να βρεθούν και τα δύο τρένα στην ίδια γραμμή από δύο διαφορετικές κατευθύνσεις και να συγκρουστούν μετωπικά.
Τον διάλογο μεταξύ των μηχανοδηγών της αμαξοστοιχίας Ιntercity 62 και του σταθμάρχη της Λάρισας αποκαλύπτουν πολλά Μέσα Ενημέρωσης. Όπως προκύπτει από τις σύντομες συνομιλίες, ο σταθμάρχης χωρίς να το αντιλαμβάνεται τους δίνει εντολή να μπει στην παρακαμπτήριο και να συνεχίσει το ταξίδι του από τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Αθήνα, στην οποία ήδη εκινείτο η εμπορική αμαξοστοιχία.
Οι οδηγοί δεν παραξενεύτηκαν με το κόκκινο φωτόσημο που έβλεπαν μπροστά τους, καθώς το σύστημα φωτοσήμανσης δεν λειτουργεί. Μάλιστα, όπως έλεγαν σιδηροδρομικές πηγές, ο σταθμάρχης δεν αντελήφθη καν ότι το τρένο μπήκε στην αντίθετη γραμμή, οπότε δεν υπήρχε πιθανότητα να διορθώσει το λάθος του στα λίγα λεπτά που απέμεναν.
Ο σταθμάρχης της Λάρισας, λίγες ώρες μετά τη σύλληψή του, προχώρησε σε πλήρη ομολογία για το μοιραίο λάθος, στην προανακριτική απολογία του, ενώ πιθανότατα αύριο μετά την άσκηση ποινικής δίωξης, να εισαχθεί στην Ολομέλεια του Εφετείου της Λάρισας το θέμα προκειμένου να ανατεθεί η υπόθεση σε εφέτη ειδικό ανακριτή.