Διώρυγα του Σουέζ: Συνεχίζονται οι προσπάθειες αποκόλλησης του Ever Given

διώρυγα Σουέζ

Συνεχίζονται για έκτη ημέρα οι προσπάθειες να ανοίξει η Διώρυγα του Σουέζ, με το γιγάντιο πλοίο «Ever Given» να παραμένει κολλημένο στο θαλάσσιο πέρασμα, προκαλώντας, εκτός από τεράστιο μποτιλιάρισμα στο σημείο και «έμφραγμα» στην παγκόσμια οικονομία.

Σε τηλεφωνική του συνέντευξη με αιγυπτιακό τηλεοπτικό σταθμό χθες βράδυ, ο ναύαρχος Οσάμα Ράμπι, πρόεδρος της αιγυπτιακής αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA), δήλωσε ότι το σκάφος μετακινήθηκε “κατά 30 μοίρες προς τα δεξιά και τα αριστερά” για πρώτη φορά.
“Αυτό είναι καλή ένδειξη”, σύμφωνα με τον ίδιο, για την εξέλιξη των προσπαθειών αποκόλλησης του σκάφους.
Οι ουρές πλοίων που έχουν σχηματιστεί περιμένοντας να περάσουν δημιουργούν άλλο μειονέκτημα για τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού που έχουν ήδη τεθεί σε κίνδυνο από την έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου που τροφοδότησε η πανδημία, με εταιρείες όπως η A.P. Moller-Maersk να ανακατευθύνουν πλοία γύρω από τη νότια Αφρική.

Εντολή για αφαίρεση του φορτίου του Ever Given έδωσε ο Αλ Σίσι 

Όπως μεταδίδει το “Αλ Αραμπίγια” επικαλούμενο δηλώσεις του προέδρου της Αρχής Διώρυγας του Σουέζ Οσάμα Ραμπία, εντολές για την αφαίρεση των εμπορευματοκιβωτίων του τεράστιου φορτηγού πλοίου “Ever Given” για να μπορέσει να επιτευχθεί η διαδικασία της αποκόλλησής του από τη Διώρυγα του Σουέζ, έδωσε ο αιγύπτιος πρόεδρος ‘Αμπντελ Φατάχ Αλ Σίσι.

Ουσιαστικά πρόκειται για το εναλλακτικό σχέδιο που είχαν μεταδώσει διεθνή μέσα ενημέρωσης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το BBC υπό συζήτηση βρίσκεται ένα εναλλακτικό σχέδιο σε περίπτωση που αποτύχουν οι νεότερες προσπάθειες αποκόλλησης του δεξαμενόπλοιου. Σύμφωνα με τις αρχές της Διώρυγας, μια λύση θα ήταν η μεταφορά των κοντέινερ του πλοίου σε άλλα πλοία.

Ο Τζον Ντένχολμ, πρόεδρος του βρετανικού Επιμελητηρίου Ναυτιλίας, δήλωσε στο BBC πως κάτι τέτοιο θα απαιτούσε τη χρήση εξειδικευμένου εξοπλισμού μεταφοράς, και συγκεκριμένα ενός γερανού που θα μπορούσε να εκταθεί τηλεσκοπικά έως και 60 μέτρα.

“Σε αυτή την περίπτωση όμως μιλάμε για μια διαδικασία που θα διαρκέσει εβδομάδες”, συμπλήρωσε.

Όπως αναφέρει και η “Αλ Αχράμ” και τονίζουν οι ειδικοί, η εκφόρτωση του πλοίου είναι η τρίτη αλλά δυσκολότερη επιλογή, με άλλα λόγια το πιο κακό σενάριο για την αποκόλλησή του, διότι θα απαιτήσει πολύ περισσότερο χρόνο.

Η πρώτη επιλογή που ακολουθείται μέχρι τώρα είναι η μετακίνηση του πλοίου και από τις δύο πλευρές του με ρυμουλκά, ενώ η δεύτερη είναι το σκάψιμο και η αφαίρεση άμμου στο σημείο αυτό που έχει προσαράξει το πλοίο.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αρχής Διώρυγας του Σουέζ, ο αιγύπτιος πρόεδρος κάλεσε να ξεκινήσουν οι προετοιμασίες για την τρίτη επιλογή της εκφόρτωσης φορτίου του πλοίου για να επιτευχθεί η αποκόλλησή του, σε περίπτωση που αποτύχουν οι δύο πρώτες δύο επιλογές.

Από τη διώρυγα του Σουέζ εξυπηρετείται περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου

Η διώρυγα του Σουέζ, η οποία αποτελεί τον πιο σημαντικό θαλάσσιο δρόμο για την παγκόσμια εμπορική ναυσιπλοΐα, παραμένει μπλοκαρισμένη από το βράδυ της 23ης Μαρτίου.

Το γιγαντιαίων διαστάσεων φορτηγό πλοίο «Ever Given» ακινητοποιήθηκε ενώ διέσχιζε τη διώρυγα, σε σημείο που κάνει αδύνατο το πέρασμα οποιουδήποτε άλλου σκάφους. Με μήκος 400 μέτρων, δηλαδή όσο είναι το ύψος του Empire State Building, το «Ever Given», το οποίο εκτελούσε δρομολόγιο από την Κίνα στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας, έχει προκαλέσει αδιανόητο μποτιλιάρισμα στην είσοδο της διώρυγας. Πάνω από 320 πλοία έχουν ακινητοποιηθεί στην είσοδο της διώρυγας, η οποία ενώνει τη Μεσόγειο με τον Ινδικό Ωκεανό, περιμένοντας να ολοκληρωθεί η επιχείρηση ρυμούλκησης του φορτηγού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το «Ever Given», το οποίο ανήκει στην ταϊβανέζικη εταιρεία «Evergreen», ήταν επικεφαλής κονβόι πλοίων, με κατεύθυνση προς το βορρά, όταν ένα black out προκάλεσε ολική απώλεια της ισχύος του, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί, χωρίς να έχει τη δυνατότητα του παραμικρού ελιγμού.

Το τεράστιο Ever Given, ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμφερόντων Ταϊβάν, στο παρελθόν είχε ξαναμπλοκάρει λιμάνι.

 

Facebook Comments

POST A COMMENT.