Έλεγχος τουριστών και ασφάλεια μετακινήσεων: Αναμένονται οι ακριβείς οδηγίες

covid-tourism

Η σταδιακή επάνοδος στην καθημερινότητα φέρνει ελευθερία στις μετακινήσεις αλλά ελλοχεύει υγειονομικούς κινδύνους που το ζητούμενο όλων είναι να αποφευχθούν.

 Τα ζητήματα που σχολιάζονται στην ενημέρωση του υπουργείου Υγείας από τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκο Χαρδαλιά, και τον εκπρόσωπο του υπουργείου Υγείας για το νέο κορονοϊό, Καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα, κινούνται κυρίως σε αυτόν τον άξονα.

Στη χτεσινή ενημέρωση, σχετικά με το πόσο καλύπτει υγειονομικά, από άποψη ασφάλειας, η διενέργειας τεστ σε όσους τουρίστες έρχονται στην Ελλάδα, η απάντηση των δύο αρμοδίων για το θέμα του κορονοϊού ήταν ότι για το εξαιρετικά σημαντικό αυτό ζήτημα –που απασχολεί σε παγκόσμιο επίπεδο όλους τους υπεύθυνους φορείς– γίνονται συζητήσεις, καταθέτουν τις απόψεις τους και οι λοιμωξιολόγοι, εξετάζεται κάθε πρωτόκολλο ξεχωριστά, αλλά δεν έχουν εξαχθεί ακόμα κάποιες σαφείς οδηγίες. Πιθανόν να υπάρξουν τις επόμενες ημέρες, για αυτό το σημείο που επισημάνθηκε ως κρίσιμο είναι η τήρηση των μέτρων υγιεινής .

Ο κ. Τσιόδρας, μάλιστα, εξήρε τη σημασία της επαγρύπνησης για την υγεία μας «μπροστά σε έναν άγνωστο, σιωπηλό και ύπουλο εχθρό, που μπορεί να τον ελέγξεις ας πούμε μια ή δυο μέρες πριν ταξιδέψεις, αλλά να τον επωάσεις και να τον εμφανίσεις ακριβώς την ώρα που ταξιδεύεις.

Καταλαβαίνετε, λοιπόν, οποιαδήποτε συζήτηση για εργαστηριακό έλεγχο είναι λίγο δύσκολη και είναι πάρα πολύ δύσκολο να μπουν και σαφή κριτήρια. 

Αυτό που με σιγουριά ξέρουμε, είναι ότι όταν έχεις συμπτώματα και κάνεις τον έλεγχο θα βρεις τον ιό και καμιά φορά, ελέγχοντας τις επαφές, θα τον βρεις και σε ανθρώπους που δεν έχουν συμπτώματα ή δεν έχουν εμφανίσει ακόμα συμπτώματα».

Πρώτο βήμα οι μετακινήσεις εντός της χώρας

Για το ζήτημα, ο κ. Τσιόδρας σχολίασε ότι «απασχολεί όλους, απασχολεί και τις ευρωπαϊκές αρχές, ιδιαίτερα χώρες των οποίων η οικονομία τους εξαρτάται από τον τουρισμό και προσπαθούν να βρουν κάποια κοινά σημεία συναίνεσης.

Ακόμα, νομίζω, δεν τα έχουν βρει και ούτε έχουν βγει κάποιες οδηγίες, πιθανώς να δούμε τις επόμενες μέρες να επιτρέπονται κάποιες χερσαίες διαβάσεις από χώρα σε χώρα, ιδιαίτερα όμορες χώρες.

Νομίζω ότι το βασικότερο από όλα είναι η τήρηση των μέτρων υγιεινής,

Άρα, αρχίζει και συζητείται όλο και περισσότερο, ιδιαίτερα για το χώρο των διεθνών ταξιδιών, η υποχρεωτική χρήση μάσκας. Και μάλιστα, σε κάποιες αμερικανικές αεροπορικές εταιρίες, έχει ήδη γίνει αυτό και έχει συσταθεί για τον εσωτερικό τους τουρισμό. Ξέρετε, στην Αμερική για να φτάσεις από τη μια άκρη στην άλλη θέλεις 5 ώρες.
Είναι ένα πρόβλημα. Και μπορεί να δημιουργήσει και ανεξέλεγκτες καταστάσεις. Θέλει προσοχή κατά τη γνώμη μου. Θα πρέπει να γίνει με ειδικούς κανόνες, θα πρέπει να γίνει με ειδικές προβλέψεις.

Στην Πατρίδα μας, θεωρητικά, θα αρχίσει πρώτα από τον εσωτερικό τουρισμό και μετά θα πάει σε οποιαδήποτε άλλη σκέψη για άνοιγμα εξωτερικό και θα παρακολουθούμε και τις ευρωπαϊκές εξελίξεις. Θέλει προσοχή. 

Οι περισσότερες χώρες ακόμα δεν έχουν ανοίξει τα σύνορά τους για τουρισμό μέσω αεροπορικών εταιριών. Θα προχωρήσουμε πάρα πολύ σταδιακά και πάρα πολύ προσεκτικά».

Ευπαθείς ομάδες και εσωτερικός Τουρισμός

«Όσον αφορά το θέμα των ευπαθών ομάδων και αν αυτές επιτρέπεται να κάνουν εσωτερικό τουρισμό, ένας από τους λόγους που ανοίγουν και οι εσωτερικές συγκοινωνίες και, κατά το δυνατόν, ένα μακρύτερο ταξίδι είναι και αυτός ακριβώς.

Κάποιοι άνθρωποι ηλικιωμένοι που είχαν αποκλειστεί στα μεγάλα κέντρα που είχαμε και μεγαλύτερη κυκλοφορία του ιού να «απελευθερωθούν» κάπως. Να  πάνε στα εξοχικά τους, να πάνε στο χωριό τους, να ζήσουν λιγάκι πιο ελεύθερα, να περπατήσουν έξω. Αυτό, όμως, δεν καταργεί την προσοχή μας στους κανόνες υγιεινής.

Αυτό νομίζω μπορώ να το πω προς το παρόν, αλλά όχι κάτι περισσότερο».

Οδηγίες πτήσεων και οδηγίες μετακινήσεων με λεωφορεία: Δύο μέτρα – δύο σταθμά;

Σχολιάζοντας ο κ. Τσιόδρας τις προτάσεις της Κομισιόν για τα μέσα μεταφοράς όπου δίνεται η οδηγία στις πτήσεις να υπάρχει κλιματισμός, αλλά στα λεωφορεία να μη λειτουργεί aircondition και να είναι ανοιχτά τα παράθυρα, και παράλληλα το ότι στα αεροπλάνα επιτρέπεται να μην υπάρχουν κενά μεταξύ των καθισμάτων, ενώ οι μετακινήσεις με λεωφορεία, πλοία και τρένα να γίνονται με κενές θέσεις, ανέφερε ότι «όλοι προσπαθούν, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο προστασίας, να επιτρέψουν τη διεξαγωγή τέτοιων πτήσεων, είτε αυτές αφορούν το εσωτερικό, είτε το εξωτερικό».

«Είμαι σίγουρος ότι θα προβλεφθεί στην όλη διαδικασία και ένας, κατά κάποιο τρόπο, σωστός τρόπος λειτουργίας των κλιματισμών και φυσικά και θα ευνοείται, όπου μπορεί να γίνεται, η αραίωση των καθισμάτων, όπως στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ή στα μέσα που αφορούν πλοία, λεωφορεία γιατί εκεί είναι εφικτό. Τα αεροπλάνα, όμως, δεν μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς να έχουν ικανή πληρότητα και δε συμφέρει και να λειτουργήσουν».

Σχολίασε, μάλιστα το πόσο δυσβάσταχτη είναι για την οικονομία η απαγόρευση των πτήσεων: «Εγώ λέω ότι χρειάζεται προσοχή και μία ισορροπία μεταξύ Δημόσιας Υγείας και οικονομίας. Δεν είναι αντίπαλοι. Η Δημόσια Υγεία υπερέχει αυτή τη στιγμή και είναι στην πρώτη γραμμή. Η οικονομία ακολουθεί με τα μέτρα που υποδεικνύει η Δημόσια Υγεία. Και νομίζω αυτό θα γίνει».

«Είναι όντως αντίφαση… Αλλά είναι το καλύτερο δυνατό που μπορείς να κάνεις ανά περίπτωση, απαντώ εγώ, και ας μην είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο».

Ρούλα Σκουρογιάννη

Facebook Comments

POST A COMMENT.