Νέα μέτρα για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας

5d124c096e6e9125ae478ca7f0a195a3
Ένα σημαντικό βήμα για την ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου που διέπει την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων ολοκληρώθηκε με την υπογραφή από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, και τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργο Σταθάκη, της Κοινής Υπουργικής Απόφασης με την οποία καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και οι τεχνικές προδιαγραφές για την εγκατάσταση συσκευών φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων (σημεία επαναφόρτισης), στις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων σε δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης κατά μήκος του αστικού, υπεραστικού και εθνικού οδικού δικτύου καθώς και σε χώρους στάθμευσης δημόσιων και ιδιωτικών κτιρίων.
Ειδικότερα εκεί ορίζονται ζητήματα, όπως το πεδίο εφαρμογής, οι τεχνικές προδιαγραφές των συσκευών φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων, προδιαγραφές ασφαλείας, χωροταξικά αλλά και αδειοδοτικά ζητήματα.
Επόμενο βήμα προκειμένου να συμπληρωθεί το θεσμικό πλαίσιο για την ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας, είναι η υπογραφή σχετικής Υπουργικής Απόφασης, σχετικά με τους όρους και τη λειτουργία των Φορέων Εκμετάλλευσης υποδομών επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όπου αφορά στην οργάνωση της αγοράς ηλεκτροκίνησης, (μοντέλο λειτουργίας υποδομών φόρτισης) την τιμολόγηση των υπηρεσιών κ.ά..
Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί βασικό στόχο πολιτικής, ο οποίος προϋποθέτει την ολοκλήρωση του σχετικού κανονιστικού πλαισίου και ην ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου πλαισίου οικονομικής υποστήριξης της χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων όπως μέσω της θέσπισης αποδοτικών κινήτρων.
Στο πλαίσιο αυτό προγραμματίζονται ολοκληρωμένες παρεμβάσεις σε κανονιστικό επίπεδο ώστε να δρομολογηθούν όλες οι προϋποθέσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Έμφαση θα δοθεί σε κατηγορίες οχημάτων με υψηλό μεταφορικό έργο (πχ. ταξί, λεωφορεία, εταιρίες ταχυμεταφορών-ενοικιάσεων κλπ.) και άρα εν δυνάμει μεγάλου ενεργειακού και περιβαλλοντικού οφέλους.
Ειδικά για την ηλεκτροκίνηση στις οδικές μεταφορές τα αποτελέσματα αναφέρονται σε συμμετοχή κατά 10% των ηλεκτροκίνητων επιβατικών οχημάτων σε σχέση με το σύνολο του στόλου των επιβατικών οχημάτων που θα βρίσκονται σε κυκλοφορία το έτος 2030.
Η σταδιακή ανανέωση του υφιστάμενου στόλου επιβατικών οχημάτων, με νέα υψηλότερης ενεργειακής απόδοσης ανά μονάδα μεταφορικού έργου, όπως τα ηλεκτρικά οχήματα και τα αποδοτικότερα οχήματα εσωτερικής καύσης, θα οδηγήσουν σε μία μείωση της τελικής κατανάλωσης ενέργειας των επιβατικών οχημάτων της τάξης του 9%, που σε απόλυτο νούμερο ανέρχεται στα 293 ktoe για την περίοδο 2016-2030.
Ενδεικτικά, ο εξηλεκτρισμός των οδικών επιβατικών μεταφορών οδηγεί σε σημαντική βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης ανά μονάδα μεταφορικού έργου, με τη μοναδιαία κατανάλωση να μειώνεται στα 24 ktoe/kpkm το 2030 σε σχέση με τα 32 ktoe/kpkm το 2016.
Επίσης, ο εξολοκλήρου εξηλεκτρισμός των μέσων σταθερής τροχιάς, θα οδηγήσει σε μείωση της τελικής κατανάλωσης ενέργειας του υπο-κλάδου κατά 26%. Πιο συγκεκριμένα ο εξηλεκτρισμός του τομέα των μεταφορών θα επιτευχθεί κυρίως μέσω των σιδηροδρόμων, ενώ στους υπο-κλάδους των επιβατικών οχημάτων και λεωφορείων το έτος 2030, αναμένεται η συνεισφορά του ηλεκτρισμού να ανέλθει σε 5% και 3% αντίστοιχα.

Facebook Comments

POST A COMMENT.