Έκθεση ζωγραφικής στη Μελβούρνη απο την Χριστέλλα Δημητρίου

bc5e778a9e9127b473ceed2f61c6bfd8

Την Τετάρτη, 1 Μαΐου 2019, το κέντρο τεχνών Daberin στην Μελβούρνη της Αυστραλίας, θα εγκαινιάζει την έκθεση ζωγραφικής της Ελληνίδας καλλιτέχνιδας, Χριστέλλας Δημητρίου, με τίτλο “Τρέξε και Πέτα, Δόντι του Τέρατος!”.

Ο Domenico De Clario, καλλιτέχνης-πανεπιστημιακός, ιδρυτής του μουσείου Αθωότητας Mildura, θα μιλήσει για την φοιτήτριά του και η ποιήτρια, Αντρέα Δημητρίου, θα μιλήσει για την αδελφή της.

Η αναδρομική παρουσίαση θα περιλαμβάνει μια σειρά από έργα που καλύπτουν την καριέρα της Δημητρίου, καθώς και αντικείμενα που υπογραμμίζουν τη διαφορετική και πολυεπίπεδη δημιουργική της ζωή.

Η Χριστέλλα Δημητρίου ήταν μια πολυδιάστατη καλλιτέχνης. Διακρίθηκε ως ζωγράφος, αλλά και ως μουσικοσυνθέτης, ως μουσικός του μπουζουκιού, αλλά και ως αθλήτρια, ενώ υπήρξε και κρυφή ποιήτρια.

Το έργο της κρυπτογράφου Χριστέλλας, μπορεί να αποκρυπτογραφηθεί και να αποκωδικοποιηθεί μόνο από την ευαισθησία του παρατηρητικού μελετητή.

Προσφυγόπουλο από την Κύπρο, η Χριστέλλα και η οικογένειά της μετανάστευσαν στην Αυστραλία το 1976. Συμμετείχε σε πολλές εκθέσεις ζωγραφικής, ενώ έπαιζε μπουζούκι και τραγουδούσε σε γνωστά στέκια τόσο στην Αυστραλία όσο και στην Ελλάδα και Ευρώπη.

Ζωγραφίζει τα συναισθήματά της, την απελπισία της μπροστά στην ανυπόστατη αγάπη, την απόλυτη ανυπαρξία και διάψευση της αγάπης, την αδυναμία της να συμφιλιώσει τα όνειρά της με την πραγματικότητα, τη μητέρα της με τον πατέρα της, τη ζωή με το θάνατο, την αόρατη πληγή με την ορατή αδιαφορία. Ο βαθιά ριζωμένος πόνος του εκριζωμού, και του εκτοπισμού καθώς και η συνεχής και χρόνια πάλη της με τον καρκίνο επίσης είναι ανεξίτηλα θέματα της δουλειάς της.
Μέσα στην αφηρημένη και μη αφηρημένη τέχνη της η Χριστέλλα έκρυψε όσα την πονούσαν και όσα δεν μπορούσε να αντέξει.

Σύμφωνα με τον επιμελητή έργων τέχνης-πανεπιστημιακό, Mitch Goodwin, οι πίνακες της Χριστέλλας είναι για δύσκολη αλλά ολόψυχη θέαση. Πρόκειται για σκοτεινά ευφορικές εξερευνήσεις των αντιφατικών, συχνά αντικρουόμενων, τρόπων αφηρημένης έκφρασης. Αντέχουν στον χρόνο επειδή διερευνούν μια λαχτάρα, μια συνεχή αναζήτηση, καταλήγει με τον κ. Goodwin

Η Χριστέλλα σπάνια μιλά απευθείας μέσα από πίνακές της, ωστόσο η αμεσότητα της ποίησής της και η εμμεσότητα των χρωμάτων της λειτουργούν ως συγκοινωνούντα δοχεία. Από το κρεβάτι του νοσοκομείου, όταν πλέον δεν διακατεχόταν από καμία αίσθηση ‘εγώ’, ανασφάλειας ή φόβου, εξέφρασε τα τελευταία λόγια αγάπης. Κοιτάζοντας την αδερφή της κατευθείαν στα μάτια, της είπε: “Οι άνθρωποι φοβούνται να κοιτάξουν την αγάπη κατάματα, είναι συγκλονιστική. Είσαι καθαρή αγάπη, μέσα και έξω, από πάνω ως κάτω, από όλες τις πλευρές.» Επίσης, της ψιθύρισε σιγά-σιγά και με δυσκολία: «Η ζωή είναι ένα ταξίδι στην έρημο χωρίς ανακούφιση […] αλλά εσύ νικάς τον εφιάλτη.»

Το «Monster Tooth» ήταν το παιδικό όνομα της Χριστέλλας γιατί είχε ένα περίεργο δοντάκι! Την επομένη του θανάτου της, η καλλιτέχνης και επιμελήτρια έργων τέχνης Ελισάβετ Γκερτσάκη έγραψε στη φίλη της «Τρέξε και πέταξε, κούκλα!».

Facebook Comments

POST A COMMENT.