Έρευνα: «Προκλήσεις & Ευκαιρίες των Ελληνικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων

36cc160fc0d3394556f4ad308218c527_xl
«Εν έτει 2017 ποσοστό που προσεγγίζει το 80% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων έχει ήδη online παρουσία. Παράλληλα 4 στους 5 επαγγελματίες δηλώνουν πώς έχουν ήδη δει θετικά αποτελέσματα μέσω αυτής στα νούμερα της επιχείρησης τους».
Αυτά και πολλά ακόμα ενδιαφέροντα στατιστικά ανέδειξε η πρόσφατη έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με το Douleutaras.gr, με θέμα τις «Προκλήσεις & Ευκαιρίες των Ελληνικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων». Η διεξαγωγή της έρευνας πραγματοποιήθηκε από το εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν του ΟΠΑ (ELTRUN) με τη συμμετοχή 430 εκπροσώπων μικρομεσαίων επιχειρήσεων,από τους περισσότερους από 3000 επαγγελματίες με τους οποίους συνεργάζεται το Douleutaras.gr.
H έρευνα, στην οποία συμμετείχαν μικρομεσαίες επιχειρήσεις από 20 διαφορετικούς επαγγελματικούς κλάδους, καταγράφει τις κυριότερες προκλήσεις και ευκαιρίες που αντιμετωπίζουν οι Ελληνικές Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις εν μέσω κρίσης. Παράλληλα αποτυπώνει το επίπεδο χρήσης της τεχνολογίας στην καθημερινή λειτουργία τους και την προθυμία των επιχειρήσεων αυτών να εξελιχθούν τεχνολογικά και να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες που η τεχνολογία μπορεί να τους προσφέρει.
Τα κυριότερα συμπεράσματα που προέκυψαν από την έρευνα:
1. Βασικό εμπόδιο και σταθερή δυσκολία παραμένει η σχέση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων με το δημόσιο. Οι συμμετέχοντες στη συντριπτική τους πλειοψηφία – 8 στους 10 επιχειρηματίες – δηλώνουν ότι δεν νιώθουν ικανοποιημένοι από την καθοδήγηση που λαμβάνουν από τους αρμόδιους φορείς, από τον αριθμό των εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης που προσφέρονται αλλά και από την ευκολία συγκέντρωσης των απαραίτητων δικαιολογητικών.
2. Σχεδόν 6 στις 10 επιχειρήσεις υπέστησαν σημαντική μείωση των εσόδωντους τους τελευταίους 12 μήνες, αρκετές εκ των οποίων είδαν το τζίρο τους να σημειώνει «βουτιά» μεγαλύτερη και από 50%.
3. H δυσχερής οικονομική κατάσταση αποτυπώνεται και στο γεγονός πως περισσότεροι από 6 στους 10 επιχειρηματίες δηλώνουν ότι οδηγήθηκαν το τελευταίο δωδεκάμηνο σε μειώσεις των τιμών χρέωσης προς τους πελάτες τους. Η ανωτέρω μείωση ενισχύει την προσπάθεια των μικρομεσαίων επιχειρήσεων να παραμείνουν ανταγωνιστικές, απορροφώντας όπως φαίνεται όλες τις νέες φορολογικές επιβαρύνσεις.
4. Οι περισσότεροι επιχειρηματίες εντοπίζουν πολύ υψηλά επίπεδα ανταγωνισμού στον κλάδο τους, θεωρώντας εύκολο το να στραφούν οι πελάτες τους σε κάποια άλλη επιχείρηση για τις ίδιες ή περίπου ίδιες υπηρεσίες/ προϊόντα με αυτές που προσφέρουν και οι ίδιοι.
5. Η διείσδυση της ψηφιακής τεχνολογίας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις παρουσιάζει ανοδική τάση. Τα στοιχεία των πελατών τους όσο και τα οικονομικά τους στοιχεία, δηλώνουν πως διατηρούν ηλεκτρονικά 2 στους 3 επιχειρηματίες.
6. Η χρήση των παραδοσιακών μέσων προώθησης περιορίζεται ενώ σημαντικό έδαφος κερδίζουν τα ηλεκτρονικά μέσα προώθησης.
7. Οnline παρουσία έχουν ήδη 4 στις 5 μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με το 75% αυτού του συνόλου να εμφανίζεται ικανοποιημένο από τα αποτελέσματα που είχε αυτή η κίνηση στην εξέλιξη της επιχείρησής τους.
8. Τρεις στους τέσσερις συμμετέχοντες αναγνωρίζουν τα θετικά αποτελέσματα και τη συνολική επίδραση των ICT τεχνολογιών και δηλώνουν πως θα επιδιώξουν την τεχνολογική εξέλιξη της επιχείρησής τους στο μέλλον.
9. Η ποιότητα των υπηρεσιών/προϊόντων που προσφέρουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις καθώς και η ικανοποίηση των πελατών τους ξεχώρισαν με διαφορά ως βασικοί παράγοντες επιτυχίας της επιχείρησής τους.
10. Παρά την παρατεταμένη οικονομική ύφεση και την γενικότερη αβεβαιότητα για το μέλλον, υψηλά εμφανίζονται τα ποσοστά των συμμετεχόντων οι οποίοι δηλώνουν αισιόδοξοι για το μέλλον της επιχείρησης τους.
Η πρωτοβουλία για την εκπόνηση της έρευνας προήλθε από τον ιδρυτή και CEO του Douleutaras.gr, Ανδρέα Γραμμάτη. «Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ραχοκοκκαλιά της Ελληνικής οικονομίας, δίνουν ένα καθημερινό αγώνα επιβίωσης υπό άκρως δυσμενείς συνθήκες». Ο διευθυντής του Εργαστηρίου ELTRUN καθηγητής Γεώργιος Δουκίδης ανέφερε οτι «Παρά τις δυσκολίες λόγω της οικονομικής κρίσης, η μελέτη καταδεικνύει οτι υπάρχουν διορατικοί Έλληνες επιχειρηματίες που διερευνούν ευκαιρίες για ανάπτυξη μέσω της αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών, της πελατοκεντρικής στρατηγικής και της κατάρτισης/ανάπτυξης του προσωπικού».
Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με την έρευνα & τα αναλυτικά ευρήματα της ακολουθώντας τον σύνδεσμο.
 
 

Facebook Comments

POST A COMMENT.