Η ασφαλιστική αγορά επαναπροσδιορίζει το μοντέλο λειτουργίας της

Ολα όσα συζητήθηκαν στο συνέδριο της Microsoft: “Business Zone. The Evolution of Insurance”.

Βελτίωση επιχειρησιακού μοντέλου, διαφύλαξη χαρτοφυλακίου, επαναξιολόγηση του ρίσκου, σχεδιασμός νέου τιμολογιακού μοντέλου, μείωση του δείκτη ζημιών και εξόδων προς ασφάλιση, υιοθέτηση της Ευρωπαϊκής Κοινοτικής Οδηγίας Solvency II και των νέων εποπτικών απαιτήσεων είναι οι βασικές προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η ασφαλιστική αγορά και η αγορά ασφαλιστικής διαμεσολάβησης με κοινό παρονομαστή την τεχνολογία. Αυτά είναι τα συμπεράσματα που διεξήχθησαν από το συνέδριο «Business Zone.The Evolution of Insurance» που διοργάνωσε η Microsoft με χορηγό επικοινωνίας το Sofokleousin.gr και το περιοδικό Netweek.

Γράφουν : η  Ελενα Ερμείδου και ο Βάϊος Κρόκος 

Σε μια κατάμεστη αίθουσα και σε πολύ καλό κλίμα ο βασικός στόχος επετεύχθη, δηλαδή ο γόνιμος διάλογος ώστε να σκιαγραφηθεί το status quo και οι προκλήσεις με κεντρικό άξονα την Τεχνολογία. Όπως άλλωστε τόνισε στον χαιρετισμό του ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, το σκηνικό που δημιουργείται για τους ασφαλιστές του Internet είναι καταπληκτικό, με δυνατότητα νέων εφαρμογών, πλατφόρμες επικοινωνίας, άμεση πρόσβαση και καλύτερες υπηρεσίες.

Σκιαγραφώντας το μέλλον της ασφαλιστικής αγοράς: τάσεις, προκλήσεις & ρόλος της τεχνολογίας η Μαργαρίτα Αντωνάκη Γενική Διευθύντρια της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος  (ΕΑΕΕ) παρουσίασε την εικόνα του κλάδου σε αριθμούς, τόσο σε διεθνές όσο και εγχώριο επίπεδο, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις τάσεις της αγοράς όπως αυτές διαγράφονται μέσα από το διεθνές γίγνεσθαι.

Σύμφωνα με την Μ. Αντωνάκη, η υιοθέτηση του Solvency II, η αύξηση των κανόνων της προστασίας του καταναλωτή, η προστασία των προσωπικών δεδομένων, ο σχεδιασμός νέων συνταξιοδοτικών προϊόντων, η επανεξέταση του θεσμού της διαμεσολάβησης, bancassurance, direct sales, η υιοθέτηση πελατοκεντρικών προϊόντων σε όλες τις μορφές διαμεσολάβησης, η διαχείριση των social media και η καινοτομία αποτελούν τις κύριες τάσεις της αγοράς.

‘Ετσι, με την υιοθέτηση της ψηφιακής τεχνολογίας θα επέλθει η μείωση του λειτουργικού κόστους, θα υπάρξει μεγαλύτερη διαφάνεια, καλύτερη ενδοεταιρική επικοινωνία και αποτελεσματικότερη διαχείριση των κινδύνων. Σε επιμέρους στοιχεία για την ασφαλιστική αγορά, η Μ. Αντωνάκη σημείωσε πως υπήρξαν θετικά σημάδια στα τέλη του 2014, όμως είναι γεγονός πως χάθηκε το ¼ των σφαλίστρων. Η αγορά όμως παραμένει σε σχετική ισορροπία καθώς μπορεί να υπήρξε μείωση 9% σε γενικές ασφαλίσεις/αυτοκίνητα αλλά σημείωθηκε αύξηση 11% στις ασφάλειες ζωής. Η ασφαλιστική αγορά παραμένει ένας τεράστιος παράγοντας ανάπτυξης, παρά τις αντικειμενικά δυσμενείς συνθήκες, απαιτείται όμως η απόκτηση ασφαλιστικής συνείδησης ώστε να προσεγγίσουμε τα ευρωπαϊκά πρότυπα…

Στο ίδιο μήκος κύματος ο Γιώργος Καραβίας Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (ΣΕΜΑ), ο οποίος μεταξύ των άλλων διεμήνυσε πως «δεν μπορούμε να προχωρήσουμε χωρίς της τεχνολογία» και  πως η τεχνολογία αποτελεί πυλώνα της ασφαλιστικής καθημερινότητας.
Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι δεν πρέπει να φοβόμαστε την τεχνολογία καθώς θα διευκολύνει και τις εταιρίες και τους πελάτες.

Από την πλευρά του ο Δημήτρης Γαβαλάκης Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Συντονιστών Ασφαλιστικών Συμβούλων (ΠΣΣΑΣ) αναφερόμενος στα πλεονεκτήματα  της τεχνολογίας ξεδίπλωσε τις πτυχές που ο κλάδος της τεχνολογίας μπορεί να συνεισφέρει στην αγορά ασφαλιστικής διαμεσολάβησης όπως είναι η προσέλκυση υποψηφίων και οι οικονομίες κλίμακος.

Παραστατική ήταν και η προσέγγιση στο θέμα του Παναγιώτη Λελεδάκη Πρόεδρου Πανελληνίου Συνδέσμου Ασφαλιστικών Συμβούλων, (ΠΣΑΣ) για τις νέες δυνατότητες επικοινωνίας στην ασφαλιστική αγορά μέσω της τεχνολογίας. Μεταξύ άλλων επεσήμανε τις δυνατότητες που παρέχουν οι νέες τεχνολογίες, όπως η VoIP τηλεφωνία, το webinar system, τα smartphones, το e-mail/marketing και πολλές άλλες εφαρμογές με πρακτική χρήση.

Χαρακτηριστική και ιδιαίτερης σημασίας ήταν η προσέγγιση που επιχείρησε να κάνει ο Θάνος Λούτσος Service Lead Microsoft Hellas. O Θ. Λούτσος συγκεντρώνοντας τα καίρια θέματα που καλείται να αντιμετωπίσει η ασφαλιστική αγορά εν ευθέτω χρόνο, ήτοι διαφύλαξη χαρτοφυλακίου, συντήρηση και διατήρηση πελατών, βελτίωση τιμολογιακού μοντέλου επιχειρήσεων, βελτίωση του δείκτη ζημιών και εξόδων προς ασφάλιση (Combined Ratio), επαναξιολόγηση του ρίσκου, προκλήσεις που απορρέουν από το νέο εποπτικό πλαίσιο, διατύπωσε την θέση της Microsoft προτείνοντας την βελτίωση του επιχειρηματικού μοντέλου καθώς μειώνονται σημαντικά τα έσοδα από επενδύσεις. Υπό αυτό το πρίσμα οι νέες εφαρμογές (πχ Skype for Business) δίνουν τη δυνατότητα για νέες αυτοματοποιημένες διαδικασίες με μείωση του κόστους. Στόχος θα πρέπει να είναι η προσωποποιημένη ασφάλιση καλώντας τους ασφαλιστές να μην βλέπουν απλά το «χαρτοφυλάκιο» αλλά τον πελάτη ξεχωριστά ως το πιο σημαντικό αγαθό.

Μείζονος σημασίας ήταν και η παρουσίαση της SafeCape Software Solutions από τον Στάθη Μαρίνο, Insurance Office Product Manager με θέμα Software για δίκτυα ασφαλιστικών διαμεσολαβητών : “Τόσο απλά και αποτελεσματικά, όσο η αναζήτηση στο Internet”. Στο σημείο αυτό να σημειωθεί ότι η SafeCape Software Solutions ήταν και ο σύμβουλος τεχνολογίας στην εκδήλωση της Microsoft.

Αντιμέτωπη με τις απαιτήσεις φερεγγυότητας του  Solvency II έθεσε την ασφαλιστική αγορά η Συντονίστρια Ασφαλιστικού Τομέα KPMG Advisors AE Ελπη Καράμπαλη διαμηνύοντας ότι «η ασφαλιστική αγορά είναι βαριά με πολλούς παίκτες», τονίζοντας ότι μεταξύ 2015 – 2017 θα είναι διψήφιος ο αριθμός εξόδου ασφαλιστικών εταιρειών από την αγορά.

Την έναρξη την δεύτερης ενότητας «Η Τεχνολογία στην υπηρεσία της βελτιστοποίησης διαδικασιών, μείωσης κινδύνων & αύξησης πωλήσεων πραγματοποιήθηκε από τον Γενικό Διευθυντής της Αttradius στην Ελλάδα, Μάκη Τζέη, όπου τονίστηκε ο ρόλος της ασφάλισης των πιστώσεων και των πληροφοριακών συστημάτων. Το αντικείμενο της ασφάλειας είναι η αποζημίωση του λήπτη της ασφάλισης για ζημιές από τιμολογημένες, ασφαλισμένες παραδόσεις αγαθών ή παροχές υπηρεσιών που πραγματοποιούνται εντός ασφαλιστικής περιόδου και οι οποίες έχουν προκληθεί από την οικονομική αδυναμία των ασφαλισμένων οφειλετών να εξασφαλίσουν το χρέος του. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων της συγκεκριμένης ασφάλισης η φθηνότερη χρηματοδότηση ενώ απώτερος σκοπός της είναι η πρόληψη της ζημιάς.

Στα πλεονεκτήματα των νέων τεχνολογιών και στο τρόπου που λειτουργούν μέσα από αυτές αναφέρθηκε ο Γιώργος Τάσσης Διευθυντής Πωλήσεων της DAS Hellas. Η ψηφιακή δυνατότητα ασφάλισης και η άμεση πληροφόρηση για λογαριασμούς θα πρέπει να θεωρείται πλέον ως κάτι δεδομένο.

Ευθυγραμμισμένος απόλυτα με τις νέες τεχνολογίες εμφανίστηκε και ο Χρήστος Γκοτσόπουλος Διευθυντής Τομέα Ασφαλιστικών Εφαρμογών Πληροφορικής, Διεύθυνση Πληροφοριακών Συστημάτων Groupama Ασφαλιστική.

Τέλος, ο Δημήτρης Θεοδοσόπουλος, Partner Channel Development Manager – Online Services της Microsoft Hellas παρουσίασε τις εφαρμογές των Microsoft Cloud υπηρεσιών στον τομέα της ασφάλισης. Το Office 365 που αποτελεί το πλήρες Office στο Cloud αποτελεί κορυφαίο εργαλείο για την παραγωγικότητα, την ευελιξία και την ανταγωνιστικότητα. Είτε με την πλήρης σουίτα είτε με μεμονωμένες υπηρεσίες (email, ημερολόγια, επαφές, συνδιασκέψεις, διαχείριση αρχείων, office κλπ) μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες του κοινού και των επαγγελματιών της πάντα απαιτητικής ασφαλιστικής αγοράς.

Ομιλίες επίσης πραγματοποίησαν οι : Γιώργος Βρέλλος, Channel Sales Lead, Microsoft Ελλάς, Μανώλης Μαρσέλος, Γενικός Διευθυντής Insurance Market, Γιώργος Κάρκαλης, Software Architect – technologies expert, Safecape Technology Solutions, Νίκος Γεωργόπουλος, Cyber Risks Advisors, Cromar Insurance Broker, η Ρίτα Χριστοδουλάτου, Πρόεδρος Hellenic Financial Planning Association,  Αναστάσιος Καρανικόλας, Διευθυντής Μηχανογράφησης Αιγαίον Ασφαλιστική, o Τάσος Παγώνης Μέλος ΔΣ Safeplus, Περικλής Φαραός Διευθύνων Σύμβουλος, Mylife Partners, Γιώργος Βεσυρόπουλος Διευθυντής Ανάπτυξης Δικτύου, Alpha Brokers M.I.K.E.
.

Facebook Comments

POST A COMMENT.