“Η Ελλάδα πρέπει να κοιταχθεί στον καθρέφτη”, Α. Αγγελόπουλος, Aldemar Α.Ε.

Aldemar_aggelopoulos

«Η Ελλάδα πρέπει να κοιταχτεί στον καθρέφτη» δηλώνει σε συνέντευξη του στο SofokleousIn.gr στην Έλενα Ερμείδου ο Aντιπρόεδρος του ομίλου AldemarΑλέξανδρος Ν. Αγγελόπουλος, τονίζοντας ότι η χώρα λειτουργούσε πάντα με όρους μιας ιδιότυπης ομηρίας και όχι με όρους αγοράς και ανταγωνισμού.

Συνέντευξη στην Έλενα Ερμείδου

E. Ερμείδου: Ο κλάδος του τουρισμού αντιμετώπισε πέρυσι προβλήματα. Προβλέπετε να υπάρχει βελτίωση για φέτος σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις και τις κρατήσεις που έχουν γίνει από τους μεγάλους πράκτορες του εξωτερικού;

Α. Αγγελόπουλος: Φέτος είναι μια διαφορετική χρονιά. Είναι μια καλύτερη χρονιά, αφού οι περισσότεροι προορισμοί της χώρας έχουν μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό, η συνειδητοποίηση της δυναμικής του τουρισμού στην ελληνική κοινωνία και οικονομία, οι πολύ χαμηλές τιμές, αλλά και τα ζητήματα αστάθειας που παρουσιάζουν οι ανταγωνιστικές προς εμάς αγορές της Κύπρου και κυρίως της Τουρκίας, οδηγούν με ασφάλεια σε ένα καλύτερο συνολικά τουριστικό αποτέλεσμα, με αυστηρώς ποσοτικά κριτήρια.

E. ΕρμείδουΣυνεχώς και με την ανάληψη της εξουσίας από την εκάστοτε πολιτική παράταξη ανακοινώνονται σχέδια βελτίωσης του τουριστικού προϊόντος και αλλαγές. Μετά από λίγο καιρό τα σχέδια αυτά εγκαταλείπονται. Τελικά τι έχει γίνει μέχρι τώρα;

Α. Αγγελόπουλος: Η αλήθεια είναι πως για πρώτη φορά στην ιστορία του ελληνικού τουρισμού, ο πρωθυπουργός της χώρας έχει αναγνωρίσει έμπρακτα τη σημασία του τουρισμού στην οικονομία και την κοινωνία. Κατά συνέπεια παρατηρείται μεγαλύτερη συνεργασία από τα συναρμόδια υπουργεία και επιμερίζεται η ευθύνη του αποτελέσματος –καλού ή κακού- σε όλους τους συντελεστές της προσπάθειας που γίνεται. Συνυπεύθυνοι είμαστε και εμείς, οι τουριστικοί επιχειρηματίες και φορείς, αλλά για πρώτη ίσως φορά, έχουμε την αίσθηση ότι ο διάλογος που γίνεται με την Πολιτεία, θα αποδώσει κάποιους καρπούς.

E. ΕρμείδουΗ ταυτότητα της Ελλάδας σήμερα ποια είναι;

Α. Αγγελόπουλος: Η ταυτότητα της Ελλάδας σήμερα ελάχιστα εξαρτάται από τη δική μας παρέμβαση σε αυτήν. Όπως είπε ο Simon Anholt, η Ελλάδα παραμένει ένα πολύ ισχυρό brand παγκοσμίως. Το πρόβλημα είναι κατά πόσο εμείς οι ίδιοι αποδεχόμαστε την εικόνα που εκπέμπουμε και κατά πόσο μπορούμε να χτίσουμε πάνω σε αυτήν. Μέχρι σήμερα προσπαθούμε να την ανατρέψουμε και να παρουσιάσουμε κάτι εντελώς διαφορετικό, χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Η Ελλάδα πρέπει να κοιταχτεί στον καθρέφτη.

E. ΕρμείδουΟι ξενοδοχειακές μονάδες είναι προετοιμασμένες να παρέχουν αντίστοιχες υπηρεσίες που να ανταποκρίνονται στοχευμένα στις καθημερινές ανάγκες των τουριστών, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί τελευταία το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα;

Α. Αγγελόπουλος: Κάποιες ναι, κάποιες όχι, όπως συνέβαινε πάντα. Η πίεση πάντως που έχουν και οι τουριστικές επιχειρήσεις είναι μεγάλη και σε κάποιες περιπτώσεις αφόρητη. Η υπερφορολόγηση του πλέον εξωστρεφούς κλάδου της οικονομίας, δεν βλέπω που οδηγεί. Σημειώστε ότι ο τουρισμός, με τα πολλαπλασιαστικά του οφέλη, φέρνει στη χώρα ως και 35 δισ. ευρώ. Αν κλείσουμε αυτό το «κατάστημα», θα δούμε ότι η παραγωγικότητα μας είναι ιδιαίτερα χαμηλή. Θέλει πολλή προσοχή.

E. ΕρμείδουΗ τουριστική κίνηση της Ελλάδας συγκρίνεται με της Ισπανίας. Γίνονται συζητήσεις και από πολιτικά πρόσωπα για το λιμάνι της Βαρκελώνης, το οποίο προσελκύει περισσότερα κρουαζιερόπλοια, περισσότερο γενικά τουρισμό, εφόσον αποτελεί μία μικρή πολιτεία με καταστήματα, χώρους ψυχαγωγίας, εστίασης, θεάματος, έχει άψογες συνδέσεις, κτλ. Πώς γίνεται την ίδια στιγμή που η Πολιτεία θέτει δημοσίως στόχους, να μην έχει άρει τα εμπόδια της γραφειοκρατίας και να μην έχει ήδη θέσει σε εφαρμογή σχέδιο αναβάθμισης του λιμένα του Πειραιά;

Α. Αγγελόπουλος: Η Ελλάδα λειτουργούσε πάντα με όρους μιας ιδιότυπης ομηρίας και όχι με όρους αγοράς και ανταγωνισμού. Συνεπώς είναι πολύ δύσκολο να καταλογίσει ευθύνες κάποιος σε έναν ή άλλον υπουργό. Σαφώς και οι Μεσογειακές χώρες λειτουργούν πολύ πιο συντονισμένα στο θέμα του τουρισμού και μάλιστα δεν παρατηρεί κανείς αντιπολιτευτικό λόγο που να αγγίζει τον τουρισμό, όπως γίνεται εδώ. Η Ελλάδα υπερτερεί σε όλα σχεδόν τα αντικειμενικά στοιχεία του τουρισμού της, υστερεί όμως σε όσα αναφέρετε και κυρίως υστερεί στο ότι δεν είχε ποτέ υπερκομματικό πλάνο και στρατηγική στον τουρισμό. Εύχομαι, ειλικρινώς, στη συγκεκριμένη ιστορική στιγμή να τείνουμε προς αυτή την υπέρβαση.

E. Ερμείδου: Ακούγονται επίσης σχέδια για την προσέλκυση VIP τουριστών στην Ελλάδα. Είναι εφικτό αυτό; Μπορεί να φτιαχτεί μια μαρίνα, ή να παραδοθεί ένα ξενοδοχείο πέντε αστέρων, ή η φιλοξενία να περιέχει μενού gourmet μαγειρικής. Αρκούν αυτά; Έρχεται ο VIP τουρίστας στην Ελλάδα για gourmet μαγειρική;

Α. Αγγελόπουλος: Έχουμε τις δυνατότητες. Για να πείσουμε ότι έχουμε και το προϊόν χρειάζεται χρόνος, πλάνο και συνέργιες. Η ελληνική κουζίνα, για παράδειγμα, είναι ανώτερη των περισσοτέρων ανά τον κόσμο, αλλά η ανάδειξή της δεν γίνεται με πλάνο και ενταγμένη σε ένα σχέδιο προβολής της Ελλάδας.

E. Ερμείδου: Τα γεγονότα στην Τουρκία ευνοούν βραχυπρόθεσμα την βελτίωση των αριθμών στην Ελλάδα;

Α. Αγγελόπουλος: Ναι, όπως τα γεγονότα στην Ελλάδα ευνόησαν κάποιες άλλες χώρες τα προηγούμενα χρόνια. Δεν είναι λόγος για πανηγυρισμούς, αλλά σίγουρα είναι μια ανακούφιση.

E. Ερμείδου: Εσείς τι θα είχατε να προτείνετε για την βελτίωση του κλάδου;

Α. Αγγελόπουλος: Η στιγμή που ζούμε είναι η στιγμή των προκλήσεων και των ριζικών ανακατατάξεων, της ανάγκης εξυγίανσης και αλλαγών στην αντίληψή μας για τη ζωή και την οικονομική δραστηριότητα. Με αυτή την οπτική λοιπόν, λέω ότι ο τουρισμός δεν είναι απλώς ένας κλάδος της οικονομίας. Είναι ένα μοντέλο ζωής για τους Έλληνες. Δεν μπορείς να προτείνεις κάτι σε κάποιον που δεν κατανοεί το αυτονόητο. Αν ξεκινούσα από κάπου, αυτό θα ήταν από τη θέσπιση μαθήματος «τουριστικής οικονομίας» στα σχολεία. Οι επόμενες γενιές δεν πρέπει πια να μεγαλώνουν είτε με δανεικά πρότυπα, είτε με την εντύπωση ότι η Ελλάδα είναι κάτι διαφορετικό από αυτό που είναι…

www.sofokleousin.gr

Facebook Comments

POST A COMMENT.